Pe 18 iulie 2025, a fost atribuit contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2B Grințieș-Pipirig, parte a secțiunii montane a Autostrăzii Unirii A8, în județul Neamț, unui consorțiu românesc format din SA&PE Construct SRL, Euro-Asfalt și Tehnostrade Spedition UMB, pentru o valoare de aproape 6 miliarde lei fără TVA. Acest lot de 31,5 km este cel mai dificil segment al autostrăzii, incluzând 16 tuneluri, 60 de poduri și viaducte, cu aproximativ 70% din traseu reprezentat de tuneluri și pasaje, precum și lucrări complexe de consolidări și excavări. Toate cele patru loturi ale secțiunii montane Miercurea Nirajului-Leghin au acum constructori desemnați, iar cel mai scump contract rămâne lotul Ditrău-Grințieș, evaluat la 6,2 miliarde lei, pentru care a început deja proiectarea. Oficialii, inclusiv ministrul Transporturilor Ciprian Șerban, au subliniat importanța unui ritm alert de construcție pentru ca până în 2030 să fie finalizată o autostradă de peste 200 km între Târgu Mureș și Târgu Neamț – Moțca. Autostrada A8, cu o lungime totală de 305 km, leagă Târgu Mureș de Ungheni, iar un pod peste Prut la Ungheni este în construcție cu termen de finalizare în 2026. Contractul pentru lotul Grințieș-Pipirig poate fi semnat după expirarea termenului de 10 zile pentru eventuale contestații.

8 surse
stiripesurse.ro
newsweek.ro
forbes.ro
bursa.ro
news.ro
ziare.com
economedia.ro
economica.net