Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că examenul de Evaluare Națională de la clasa a VIII-a ar putea suferi modificări semnificative începând cu anul școlar 2025-2026, inspirându-se din modele educaționale din Franța și Italia. David a subliniat că actuala metodă de evaluare, care se concentrează pe doar două discipline, Limba Română și Matematica, este limitativă și nu reflectă competențele-cheie ale elevilor. Propunerile includ adoptarea unor teste standardizate care să acopere o gamă mai largă de materii și posibilitatea de a înlocui examenul cu un portofoliu educațional, în funcție de reducerea inechităților din sistemul educațional. De asemenea, David a menționat că orice schimbare va depinde de consultările cu părinții, profesorii și sindicatele, precum și de susținerea financiară a reformelor. În ceea ce privește examenul de Bacalaureat, ministrul a afirmat că nu se preconizează modificări în următorii ani, acesta urmând să fie corelat cu reforma planurilor-cadru din învățământul liceal. Reacțiile la propunerile de reformă au fost pozitive, iar David a subliniat că dificultatea subiectelor ar putea fi redusă, fără a crește timpul de lucru pentru elevi.